Lokal lagring verkar vara inaktiverat i din webbläsare.
För den bästa upplevelsen på vår webbplats, bör du aktivera lokal lagring i din webbläsare.

Byten och retur

Byten och retur

Ångerrätt/Öppet köp/Retur/Byte

KAITEN erbjuder 30 dagars öppet köp för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick och med etiketter kvar på varan. Återbetalning av returnerat paket sker inom 30 dagar.

På REA, specialvaror t.ex. dräkter, bälte, m.m. med brodyr och autionsvaror gäller inte öppet köp.

Retur via Posten till KAITEN

Retur ska ske till KAITEN. KAITEN tar då ut en returfraktavgift på 39 SEK som regleras i efterhand. Vid retur till KAITEN skall du beställa en retursedel genom att kontakta kundtjänst via e-postadress retur-se@kaiten.info Retursedel och returadresslapp skickas med brev till dig.

Returadresslappen är förbetald. Du skall alltid använda denna returadresslapp. Retur via Posten bör ske i originalemballage. De instruktioner som anges på retursedeln skall följas. På retursedeln skall anledningen till returen anges. KAITEN ersätter aldrig returfraktkostnader som uppkommit på annat sätt. Du som kund står för transportrisken.

Har betalning för varan skett via bank-/kreditkort eller KAITEN Faktura service återförs pengarna till ditt konto. Har betalning för varan skett genom postförskott (efterkrav) eller direktbetalning återbetalas pengarna till kundens konto. För att återbetalning skall kunna ske på bästa sätt måste bankkonto/personkonto eller postgiro alltid anges på retursedeln. Avgifterna är de samma oavsett hur många varor som du har köpt. Vid delretur återbetalas därför inte expeditions-, betalnings- och leveransavgifter. Återbetalning av returnerat paket sker inom 30 dagar.

Specialvaror t.ex brodyr kan inte returneras.

KAITEN löser inte ut returnerade varor mot postförskott.

Retur av order helt eller delvis betalad med presentkort

Har du betalat hela eller del av en order med ett eller flera presentkort får du vid retur motsvarande belopp återbetalt på ett presentkort. Kontanter betalas endast ut för den delen av ordern som är betald med kontanter.

Reklamation

KAITEN garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till dig. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer till dig, åtar sig KAITEN att kostnadsfritt åtgärda felet genom att lämna en ny vara. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara skall så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta KAITEN:s kundtjänt.

Bästa sättet att reklamera en vara är att vända sig till kundtjänst e-postadress På retursedeln skall anledningen till returen anges. Returadresslappen är förbetald. Används denna returadresslapp står således KAITEN för den fraktkostnad som uppkommer vid en reklamation. Ersättningsleveransen från KAITEN sker helt utan kostnad för dig som kund. Återbetalning av returnerat paket sker inom 30 dagar.

Vid tvist hänvisas alltid till Allmänna reklamationsnämnden. KAITEN Sverige AB följer alltid nämndens rekommendationer.

www.arn.se