PRISER: Alla priser i katalogen är angivna inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten till prishöjningar pga. höjda inköpspriser/valuta ändringar eller ändringar i statliga avgiftar.
BETALNING: Betalning sker via kreditkort om inget annat överenskommits. Specialbeställningar t.ex. brodyr kan enbart betalas via kreditkort Föreningar och företag kan erhålla kredit efter prövning. Dröjsmålsränta på överskriden kredittid debiteras med 5 % per påbörjad månad. Lagstadgad påminnelseavgift debiteras. Beställning som inte hämtas utt på Posten, förbehåller vi oss rätten att ta betalt för frakten.
RESTNOTERINGAR: KAITEN Sverige AB restnoterar inga varor. Varor som är slut måste beställas på nytt.
BYTESRÄTT/RETURRÄTT: Du kan byta dina varor om varan skickas tillbaka i originalförpackning och oanvänd. Beror bytet på ett fel från vår sida står vi för frakten annars debiterar vi dig. Byten måste ske inom 30 dagar. Kontakta kundtjänst:
customer-se@kaiten.infoDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
innan du returnerar. OBS!! Varor som har broderats eller tryckts bytas inte, undantag är om varan är defekt. Vid delretur återbetalas inga transportkostnader.
REKLAMATIONER: Om en vara är felaktig eller skadad skall du reklamera den till oss. Skicka tillbaka varan i originalförpackning tillsammans med kvitto och anvisningar om du vill byta eller ha pengarna tillbaka. Kontakta kundtjänst:
sverige@kaiten.infoDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
innan du returnerar. OBS! Vid transportskada skall denna reklameras till transportören (Posten). Tvist om reklamation hänvisas i förekommande fall till Allmänna Reklamationsnämnden, vi följer alltid deras rekommendationer. http://www.arn.se
TRANSPORTGARANTI: Alla försändelser som skickas är försäkrade av KAITEN Sverige AB. Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar det ska du anmäla detta till utlämningsstället där du hämtade din försändelse. Om du redan öppnat försändelsen när du upptäcker skadan skall du kontakta kundtjänst på mailadress:
sverige@kaiten.infoDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
för instruktion.
PERSONUPPGIFTSLAGEN: När du beställer varor eller katalog av oss ger du oss samtidigt din tillåtelse att spara ditt namn, adress och telefonnummer tillsammans med uppgifter om vad du handlat i vår databas. Du kan när som helst, via ett skriftligt besked till:
sverige@kaiten.infoDen här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
få dina uppgifter borttagna.
ÅLDERSGRÄNS: Enligt lag expediera KAITEN Sverige AB inte beställningar till personer under 18 år.
ANSVAR: KAITEN Sverige AB ansvarar inte gentemot Er för någon som helst skada, med undantag för sådana fall där företagets ansvarsförsäkring täcker skadan och under förutsättning att försäkringsgivaren i förekommande fall godkänner att utbetalning sker. Förutom sådana fall är ansvaret genomgående begränsat till högst det belopp som utgör inköpspriset för den aktuella artikeln eller de aktuella artiklarna. KAITEN Sverige AB ansvarar aldrig för följdskador.
FORCE MAJEURE: Under force majeure skjuts KAITEN Sverige AB förpliktelser upp. Om den period då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl Ni som KAITEN Sverige AB rätt att upphäva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos KAITEN Sverige AB eller hos KAITEN Sverige ABs leverantörer.